PortAventura
Asociación de Familias Numerosas de Catalunya Català       Versión para imprimir Enviar a un amigo
Secciones
Portada
Quiénes somos
Asóciate
Ayudas públicas
Ofertas empresas
Salidas en familia
Anuncios: ofertas
Anuncios: demandas
Actualidad
Notas de prensa
Legislacion
Enlaces de Interés



 

Famílies nombroses considera un error que s'inclogui en aquest col.lectiu als vidus amb dos fills

L’Associació de Famílies Nombroses de Catalunya (FANOC) creu que s'està desvirtuant el concepte de família nombrosa i que aquestes persones han de rebre una protecció adequada però per una via diferent

22/06/2007

FANOC vol expressar el seu rebuig a la intenció del Govern espanyol d'ampliar, a proposta de CiU, el reconeixement legal i els drets de les famílies nombroses als vidus amb 2 fills, al considerar que el concepte de família nombrosa està definit i té la seva raó d'ésser sobre la base del nombre de fills, i no d'acord a altres circumstàncies especials.
Segons el parer de FANOC, els vidus amb fills han de ser objecte d'una protecció especial per part de les administracions públiques, però no poden englobar-se ni ser considerades com famílies nombroses. “Si es fa -apunta el director executiu de l’associació, Raul Sanchez-, s'estarà desvirtuant el concepte de família nombrosa i s'estarà obrint la porta a infinits supòsits que en un moment determinat puguin reclamar aquest mateix tractament”.
En aquest sentit, FANOC creu que si prospera la proposta de CIU, podrien reclamar ser considerades famílies nombroses aquelles famílies que tinguin dos fills i visquin en el mitjà rural, o les que tenen un sol fill i una situació d'atur, per posar dos exemples. El portaveu del col·lectiu destaca que “si seguim així arribarem a la situació surrealista de tenir famílies nombroses de fill únic, el que demostra que el plantejament del Govern és absolutament desgavellat i no té sentit”.
L'entitat familiar considera que l'Administració no pot unificar la protecció social de diversos col·lectius que tenen diferents necessitats. “Està clar que el Govern vol aprofitar que existeixen uns drets regulats, per a demostrar una sensibilitat especial amb els vidus, però el que realment ha de fer és donar-los suport per la via adequada: ampliant les pensions de viduïtat i els drets i la protecció dels fills que han perdut al pare o a la mare”, conclou Raul Sanchez.
FANOC considera a més un exercici de demagògia que el Govern espanyol pretengui ampliar els beneficiaris del carnet de família nombrosa quan les prestacions d'aquest títol són molt escasses.

 
Registrados
Usuario: Password:
Noticias sobre la familia
·Las familias que más pierden con la nueva tarifa eléctrica
Expansion 04/06/2008
·Las familias numerosas exigen al Gobierno que cuente con ellas
14/05/2008
·Las bajas maternales en España, entre las mas cortas de Europa
La Gaceta 08/05/2008
·Las familias numerosas acumularán descuentos en trenes y autobuses
La Gaceta 27/04/2008
·La FEFN critica que sólo el 4 % de las familias numerosas han podido percibir los 3.500 euros
Gab. Prensa 30/03/2008