PortAventura
Associació de Famílies Nombroses de Catalunya Castellano       Versió per imprimir Enviar a un amic
Seccions
Portada
Qui som
Fes-te'n soci
Ajuts públics
Ofertes d'empreses
Sortides en família
Anuncis: ofertes
Anuncis: demandes
Actualitat
Notes de premsa
Legislació
Enllaços d'interès



 

Mas anuncia una nova llei que augmentarà els ajuts a les famílies nombroses

La iniciativa inclouria convenis per abaratir les tarifes d'aigua, electricitat, gas i telèfon

21/09/2003



Artur Mas es va comprometre ahir a augmentar els ajuts a les famílies nombroses amb l'elaboració d'una nova llei de protecció que inclouria convenis amb companyies d'aigua, gas, electricitat i telèfon per aplicar tarifes especials i més econòmiques al col·lectiu. El conseller en cap va anunciar aquesta iniciativa en cas que CiU guanyés les eleccions del novembre durant l'acte inaugural del primer Congrés de Famílies Nombroses de Catalunya que es va celebrar a Sant Cugat del Vallès.

La proposta s'emmarca en la llei de suport a la família, aprovada aquest any pel Parlament de Catalunya, però que en aquest cas se centraria especialment en els nuclis familiars més nombrosos. Així, Mas va indicar que la iniciativa legislativa suposaria l'increment dels ajuts directes per als menors de sis anys -actualment de 600 euros anuals-, descomptes en l'ús del transport públic, condicions especials en l'accés a l'habitatge i la promoció de més deduccions fiscals dins l'IRPF. El conseller, que va defensar la universalització dels ajuts a les famílies independentment de la seva renda, va destacar la família com a "nucli bàsic del funcionament de la societat".

L'Associació de Famílies Nombroses de Catalunya (Fanoc) -organitzadora del congrés- va evidenciar que cal "un canvi radical" de la política familiar a l'Estat espanyol, un dels darrers de la Unió Europea en prestacions a les famílies amb fills. Després de les actuacions aïllades de governs com el de Catalunya, l'associació veu necessari coordinar esforços en un pacte d'Estat per evitar situacions de desigualtat i demana la universalització de les ajudes als menors sense tenir en compte els ingressos familiars. Tot i això, reclama a la Generalitat "una llei pròpia de famílies nombroses".

Al Principat hi ha 105.095 famílies considerades legalment nombroses, amb tres fills menors de 21 anys, o de 25 en el cas que estudiïn, o que tinguin dos fills i un sigui discapacitat. Aquest any, s'han concedit 29.000 ajudes, que han suposat 18 milions d'euros.

Concepte restrictiu

Amb tot, la Fanoc considera "restrictiva" la consideració de quan s'és família nombrosa i reivindica que també s'hi haurien d'incloure les famílies amb tres fills o més menors de trenta anys "que depenen de l'economia familiar per la tardança dels joves a emancipar-se'n", que al Principat arribarien a 160.000, segons el director executiu, Raül Sánchez.

El congrés va destacar els obstacles que impedeixen l'exercici de la llibertat a l'hora de decidir el nombre de fills que es volen tenir i, especialment, la manca de mesures de suport a les famílies, que són molt més àmplies en l'àmbit europeu. En aquest sentit, Raül Sánchez critica la "desatenció permanent" de la política familiar a l'Estat espanyol, "on la despesa per infància i família és la més baixa de la Unió Europea" i retreu que la llei de famílies nombroses vigent -i actualment en procés de reforma- "sigui preconstitucional, de 1971, i totalment inútil".

La Fanoc és una associació sense ànim de lucre, apolítica i aconfessional, creada el 1990, que ha anat creixent des que l'any 1997 una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va donar-li la raó en una demanda contra el cost del rebut de l'aigua. Actualment compta amb 4.000 famílies associades i set delegacions al Principat, i ha impulsat una coordinació organitzativa amb les famílies nombroses espanyoles i europees.
Publicat a Avui
 
Registrats
Usuari: Password:
Noticias sobre la familia
·Iris Bethge: "Els alemanys hem de tenir coratge per tenir més fills"
CEJP 18/11/2008
·Los padres de familias numerosas disfrutarán de 20 días de permiso de paternidad
Europa Press 05/11/2008
·Los menores de 13 años viajarán gratis en el transporte público antes de 2010
EFE 31/10/2008
·Las familias numerosas reivindican que ellas son la principal "ONG"
Diario de Navarra 26/10/2008
·Las familias numerosas reclaman subir sus pensiones
La Razon 26/10/2008