 |
Seccions |
| |
|


|
|
La FEFN lamenta que la llei d’igualtat no ampliï la baixa maternal a 24 setmanes amb el tercer fill
| La Federació Espanyola de Famílies Nombroses(FEFN) aplaudeix el nou permís de paternitat i altres mesures de suport a la natalitat, però demana una protecció especial per a les famílies amb 3 o més fills |
19/03/2007
La Federació Espanyola de Famílies Nombroses, que representa a més de 1 milió de famílies amb 3 o més fills, lamenta que la Llei d'Igualtat aprovada ahir en el Congrés, no reculli una ampliació de la baixa de maternitat a partir del tercer fill, tal com ve demandat aquesta entitat amb la finalitat de donar un suport especial a les dones que tenen més fills.
Durant el tràmit parlamentari de la Llei, la FEFN va demanar als grups parlamentaris que incloguessin aquesta mesura, que suposaria ampliar fins a les 24 setmanes l'actual permís de 16, amb el naixement del tercer fill. L'entitat familiar considera que la baixa de maternitat que existeix avui dia és insuficient per a atendre les necessitats bàsiques d'un nen en els primers mesos de vida i, és incompatible amb la recomanació de les autoritats sanitàries, que aconsellen alimentar al bebé a través de la lactància materna durant els sis primers mesos de vida.
La Federació de Famílies Nombroses creu que el permís de maternitat resulta escàs per a qualsevol família i molt més per a una família nombrosa, ja que a les exigències de temps que genera un nounat, cal sumar la cura dels altres fills. Per aquesta raó, creu que la baixa per maternitat hauria d'augmentar-se de manera proporcional al nombre de fills nascuts.
Mesures positives, però insuficients: L'entitat familiar valora positivament altres mesures recollides en la Llei d'Igualtat a favor de la natalitat i de la implicació dels pares en la cura dels fills, com el nou permís de paternitat de 13 dies (15, amb els dos actuals), que permetran que els homes puguin participar més activament en la cura del bebé en els primers dies; el subsidi de maternitat per a joves menors de 21 anys que no hagin cotitzat, l'ampliació de la baixa maternal per a casos de parts prematurs o hospitalització del bebé, etc. No obstant això, es troben a faltar mesures de suport a les famílies nombroses i un suport especial per a les dones que han decidit tenir més fills que la mitjana i que a més, estan contribuint a l'equilibri poblacional i al desenvolupament i benestar social.
|
|
 |
Registrats |
|
|
|
|